Inloopuurtje Media Ukkie Dagen

Ontspannen met media? Het kan! Hoe? Ontdek het tijdens het inloopuurtje in de Media Ukkie Dagen!

Je kind groeit op in een wereld vol media. Er valt enorm veel te ontdekken. Het is belangrijk en goed om die wereld vol media samen te ontdekken.

De Media Ukkie Dagen zijn een jaarlijkse themaweek voor ouders van jonge kinderen. Van 5 tot en met 12 april geven we extra aandacht aan mediaopvoeding voor kinderen van 0-6 jaar. Kom je naar ons inloopuurtje?

• Hier krijg je tips
  • Stel je vragen
  • Laat je inspireren
  • Vind je balans

Kinderen hebben recht op verhalen

Het is daarbij wel belangrijk dat die passen bij de ontwikkelingsleeftijd van je jonge kind. Kom langs tijdens het inloopuurtje en ontdek:

• Digitale prentenboeken, wat zijn het, waar vind je de juiste en in welke talen zijn ze er;
  • Luisterboeken, wat zijn het en waar vind je deze;
  • Allerlei tips voor een juiste balans

Wat doet deze balans in media met de ontwikkeling van mijn kind? We vertellen je er alles over! Vergeet niet dat media effect hebben op jonge kinderen. Ze kunnen helpen ontspannen, maar media kunnen (zeker voor hele jonge kinderen!) ook een bron van onrust zijn.

• Wanneer hebben media een positief effect? En wanneer kun je beter even zonder?
  • Kortom, hoe zorg je als ouder / verzorger voor balans en voldoende ontspanning?

Kom gezellig langs en laat je inspireren!

Je vindt ons inloopuurtje in de prentenboekenhoek van onze bibliotheek.

Datum woensdag 10 april 2024
Waar Bibliotheek Ommen
Voor wie Volwassenen (18+)
Prijs Gratis