Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Cultureel Café Heino: Stadswandeling Harderwijk

We brengen 2 april een bezoek aan Harderwijk. In onze stadswandeling ontdekken we mooie straatjes, historische gebouwen, middeleeuwse poorten, eeuwenoude stadsmuur, doorkijkjes en verborgen hoekjes.

Harderwijk heeft meer verhaal dan je verwacht! Ontdek met een stadsgids deze Hanzestad, ooit ook garnizoensstad, universiteitsstad, vissersstad en stad van de Munt. Wandel door het Hortuspark, langs het Linneaustorentje en het Marius van Dokkum museum naar het Kloosterplein.

De Paradijspoort geeft je toegang tot de Smeepoortenbrink, een van de pittoreske pleintjes in de stad. Een paar stappen verder en je staat voor de historische zeewering, de Zeebeer.

Tijdens de wandeling wordt ook aandacht besteed aan het rijke en diverse culturele aanbod van Harderwijk.

Duur van onze wandeling: ca 1,5 uur.

Het programma

• 9.30 uur Vertrek vanaf station Heino naar Harderwijk
  • 10.20 uur Aankomst Harderwijk. Wandelen naar Brasserie de Bank, waar we allereerst wat drinken.
  • 11.15 uur gaan we met een lokale stadsgids op pad. (Kosten gids € 5,– p.p.).
  • Omstreeks half een wordt de wandeling afgesloten, en kan men zelfstandig verder Harderwijk verkennen of mogelijk terugreizen. Ook is het natuurlijk mogelijk om gezamenlijk nog wat te gaan eten daar ergens in het centrum. Hierna kan dan ook ieder haar of zijn eigen weegs gaan, en daarna ook alleen of in groepjes terugreizen.

Aanmelden

Graag aanmelden voor de wandeling bij de Bibliotheek van Heino (of digitaal) vóór 28 maart, dit i.v.m. met bespreken aantal gidsen. Indien u zich hebt aangemeld zien we u 2 april om 9.30 uur op het station te Heino. Indien er vragen zijn dan horen we die graag.

Alle andere bezoekers van Cultureel Café Heino die niet meegaan op 2 april wensen we een mooie en fijne zomerperiode toe, en hopen u in het najaar, bij een nieuw programma, terug te zien.

Voorinschrijving voor Vrienden

Het aantal plekken bij het Cultureel Café Heino is beperkt. De inschrijving gaat eerst open voor Vrienden van het Cultureel Café Heino. Zij ontvangen per e-mail een uitnodiging om kaarten te reserveren. Met het wachtwoord kunnen belangstellenden aanspraak maken op de eerste 30 plekken. Een week voor de sluiting van de aanmelding, op dinsdag 21 maart, zijn de resterende stoelen te reserveren voor andere belangstellenden. Meer informatie over de Vrienden van het Cultureel Café Heino is op te vragen via

Inschrijven is niet (meer) mogelijk

Datum dinsdag 2 april 2024