Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Sprookjes, wie kent ze nog?

Kom vertellen welke sprookjes je kent? En van wie heb je deze mooie verhalen gehoord? Ze zijn namelijk al heel oud, wist je dat?

Heel lang geleden vertelden mensen elkaar sprookjesverhalen want er werd toen nog niets opgeschreven. Vertellen we elkaar nu ook verhalen? En zo ja, hoe doen we dat dan? Heb je bijvoorbeeld wel eens de krant gezien, en welke verhalen staan daarin? Wat doen deze verhalen met jou? Zijn ze waar of niet waar?

Bij Sprookjes gaan we ook verhalen maken over een sprookje. Ontwerp jij bijvoorbeeld een goede reclame voor een sprookje, of hoe gaat het begin van een sprookjesfilm op YouTube eruitzien volgens jou. Of schrijf je een nieuwsbericht voor de krant omdat bijvoorbeeld de zevendwergen van Sneeuwwitje verdwaald zijn?

We laten kinderen kennis maken met verschillende manieren van informatie verstrekken en de impact ervan.

Inschrijven is niet (meer) mogelijk

Datum woensdag 12 juni 2024
Tijd 14.30 tot 15.30 uur
Capaciteit 8