Silent Reading Party in in Café Junners

In stilte genieten van Joe Speedboot van Tommy Wieringa of je eigen boek? Tijdens de Silent Reading Party kan het in Thee-& Koffieschenkerij Junners. Dit is een activiteit in het kader van Heel Nederland Leest.

Wil jij heerlijk ontprikkelen en onthaasten met een boek op een bijzondere plek?

In de Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen deelt Bibliotheek Salland het boek Joe Speedboot van Tommy Wieringa uit. Dit doen wij in het kader van de landelijke campagne Heel Nederland Leest. In november leest Heel Nederland hetzelfde boek. Wil je liever je eigen boek meenemen? Dat kan ook! Wanneer je in gesprek wil over het boek, dan kan ik dit ook met andere lezers of een medewerker van de bibliotheek. Hiervoor is een speciale aparte ruimte, zodat lezers in alle rust kunnen genieten van hun boek.

Over Joe Speedboot

Joe Speedboot is een roman over liefde en rivaliteit. Het toont het lot van nieuwkomers in een Nederlands dorp. De tragikomische maalstroom van gebeurtenissen geeft het ingeslapen dorp een dynamiek waar het niet meer van zal herstellen. Fransje Hermans, de verteller van het verhaal, is na een ongeluk invalide geraakt en heeft zijn spraakvermogen verloren. Fransje is grenzeloos gefascineerd door de nieuweling Joe Speedboot: de jongen die zijn eigen naam gekozen heeft en op zijn vijftiende al bommenlegger, vliegtuigbouwer en bewegingsfilosoof is. Nauwgezet observeert Fransje hoe nog andere nieuwkomers de natuurlijke orde van het dorp komen verstoren: Joe’s stiefvader Papa Afrika, een zachtaardige Nubiër met gazelleogen, en de geheimzinnige Picolien Jane, een beeldschone Zuid-Afrikaanse. In haar komen alle verhalen samen, met noodlottige gevolgen.

Praktisch

Het boek is gratis beschikbaar voor iedereen in het kader van Heel Nederland Leest. Dus ook niet-leden zijn van harte welkom! Er zijn ook speciale grootletterboek en of makkelijk lezen boeken beschikbaar. Er staat koffie en thee klaar met wat lekkers erbij, en dat allemaal gratis!

Het is een doorlopend evenement dus je kan tussendoor in- en uitlopen.

Datum vrijdag 8 november 2024
Waar Thee-& Koffieschenkerij Junners