Cursus Klik&Tik

Voor welke leeftijd? 18+ Iedereen boven 18
Leren, lezen en lenen Cursussen
Thema Digitale vaardigheden
Locatie en service Bibliotheek Raalte, Bibliotheek Ommen, Bibliotheek Olst, Bibliotheek Heino

Meer doen met computer en internet

Een bericht sturen, werk zoeken, iets kopen of een afspraak maken bij de gemeente. U kunt steeds meer doen via de computer en internet.

Handig en leuk! Tegelijk gaat het niet voor iedereen vanzelf. Heeft u nog weinig ervaring met computer of internet? Volg dan de cursus Klik & Tik bij de Bibliotheek.

U gaat tijdens en na deze cursus met plezier met deze onderwerpen aan de slag!

Wat gaat u leren?

Klik & Tik bestaat uit 3 modules. U volgt alleen de onderdelen die voor u interessant zijn.

• De basis (over typen, klikken en websites bekijken)
  • Het internet op (over e-mailen, downloaden en browsers)
  • Samen op het web (over sociale netwerken, links en weblogs)

Praktisch

Klik & Tik is een oefenprogramma dat u in groepsverband of onder begeleiding in het Digitaal Café kunt volgen. Via filmpjes bekijkt u de eenvoudige uitleg en daarna kun u aan de slag met praktische oefeningen.

U kunt op elk moment starten met de cursus en deze in uw eigen tempo en tijd volgen. Tijdens het Digitaal Café in de Bibliotheek kunt u onder begeleiding van ervaren vrijwilligers werken aan de cursus en zij helpen u verder als u vragen heeft.

Omdat u de cursus online volgt kunt u ook thuis inloggen en verdergaan.

Duur en locatie

• Varieert van 2 tot 4 uur per module
  • In Raalte, Ommen, Olst en Heino
  • NIEUWE CURSUS: start in Ommen op dinsdag 26 april