Cursus Klik&Tik, Veilig online

Voor welke leeftijd? 18+ Iedereen boven 18
Leren, lezen en lenen Cursussen
Thema Digitale vaardigheden
Locatie en service Bibliotheek Raalte, Bibliotheek Ommen, Bibliotheek Olst, Bibliotheek Heino

Er gaan allerlei verhalen rond over internetfraude. Als u weet waar u op moet letten, ben u veiliger online. Dat leert u in Klik & Tik. Veilig online. Met de 7 Gouden Regels voor veilig internetten leert u hoe u (on)veilige websites herkent, hoe u sterke wachtwoorden kiest en waar u op moet letten als u online betaalt. Als u de Gouden Regels kent, gaat u oefenen om die regels toe te passen in herkenbare situaties.

Wat gaat u leren

U leert aan de hand van 7 gouden regels hoe u veiliger kunt internetten.

Gouden regels

1. Beveilig uw apparaten
  2. Kies sterke wachtwoorden
  3. Klik nooit zomaar op links
  4. Check altijd de webwinkel
  5. Check de wifi
  6. Pas op met uw gegevens
  7. Vraag hulp bij twijfel

Praktisch

Klik&Tik Veilig online is een oefenprogramma dat u in groepsverband of onder begeleiding tijdens het Digitaal Café kunt volgen. Via filmpjes bekijkt u de eenvoudige uitleg en daarna kun u aan de slag met praktische oefeningen.

U kunt op elk moment starten met de cursus en deze in uw eigen tempo en tijd volgen. Tijdens het Digitaal Café in de Bibliotheek kunt u onder begeleiding van ervaren vrijwilligers werken aan de cursus en zij helpen u verder als u vragen heeft.

Omdat u de cursus online volgt kunt u ook thuis inloggen en verdergaan.

Duur en locatie

• gemiddeld 2 lessen van 2 uur
  • In Raalte, Ommen, Olst en Heino

De cursus Klik&Tik Veilig Online kost € 15,-